2016 Yılında Dijital Pazarlama Nasıl Gelişim Gösterdi? – Ajans Zerlanis

2016 Yılında Dijital Pazarlama Nasıl Gelişim Gösterdi?

Gelişen teknoloji, dijital dünyayı da daha fazla hayatımıza sokuyor. Bu durumda geçen yıl dijital dünyanın ve buna bağlı kavramların daha...

Gelişen teknoloji, dijital dünyayı da daha fazla hayatımıza sokuyor. Bu durumda geçen yıl dijital dünyanın ve buna bağlı kavramların daha fazla hayatımızda yer aldığını görüyoruz. Bunlardan biri olan dijital pazarlama, özellikle mobil cihazlar ile birlikte büyük bir gelişme gösterdi. Yaşama şeklimizden satın alma alışkanlıklarımıza kadar pek çok değişiklik yaşamlarımızda baş gösteriyor. Üstelik bu değişiklik oldukça hızlı bir şekilde oluyor. Dijital dünyanın değişimini hisseden yöneticiler ise zaman kaybetmeden harekete geçerek, bütçelerinde interaktif pazarlamaya da yer ayırıyorlar. Pek çok uzmanın öngörüsüne göre dijital dünyanın gelişimi ve hâkimiyeti uzun yıllar  sürecek ve bu süreçte dijital dünya önem kazanmaya da devam edecek.

Son 1 yıl içerisinde dijital pazarlamanın gösterdiği gelişime bakacak olursak ise çarpıcı sonuçlar ile karşılaşıyoruz. Bu süreçte Avrupa’da online reklam pazarında ortaya çıkan büyümenin %13 olduğunu görmekteyiz. Biraz daha net bir ifade kullanacak olursak, bu durum ilk kez online reklam pazarının televizyon reklamlarını geride bıraktığını gösteriyor. Yani Avrupa’nın en büyük reklam mecrası da dijital dünya haline gelmiştir. Yapılan bir araştırmaya göre ise aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 27 Avrupa ülkesinde şöyle bir sıralama ortaya çıkmıştır; dijital pazarlama sektörünün büyüme oranlarının değerlendirildiği araştırmada Türkiye, dijital pazarlama hacminde 14. Sırada yer alıyor. Dijital Pazar büyüme oranları söz konusu olduğunda ise Avrupa ortalamasının da üzerinde sonuçlar karşımıza çıkıyor. %19’luk oran ise 7. Sırada yer alan Türkiye en dikkat çeken ülkelerden biri oluyor. Araştırmanın dikkat çeken detaylarından biri ise uzun süredir ilk kez hiçbir pazarın %30’luk bir büyüme oranı yakalayamaması oldu. Dijital pazarlama sektörünün en fazla büyüme oranına sahip reklam formatları ise mobil reklamlar olarak görülüyor.

Online alışverişin dünya genelinde hızlı artışı, şüphesiz ki Türkiye’yi de kapsamına alıyor ve gördüğümüz rakamlar da hiç de fena olmayan sıralamalara ve değerlere sahip olduğumuzu gösteriyor. Aslında geçmişe bakacak olursak, SEO ve dijital pazarlama kavramlarının önemi 1998 yılında internetin yaygınlaşması ile birlikte görülmüş, 2006 yılında markaların da bu dünyaya dâhil olması ile birlikte dikkatleri üzerine çekmiştir. O tarih itibariyle ise son derece hızlı bir gelişme gözleniyor. Ülkemizde de gelişimin bu seyirde olduğunu söylememiz mümkün. 2009 yılı özellikle arama motorlarında ön sıralara çıkma yarışının başlamasında bir milat olarak kabul edilebilir. Bugün ise Avrupa sıralamalarında ön sıralara yakın bir konumdayız. Markaların bu alandaki yatırımlarının artışı pek çok araştırmada gözleniyor. Her ülkede benzer şekilde artış söz konusu olmakta ve her yıl şaşırtıcı artış oranları ile karşılaşılmaktadır. Son 1 yıl içerisinde de durum çok farklı olmamıştır. 2016 yılı dijital pazarlama sektörünün önemli dönemlerinden biri olmuş, sektörün özellikle mobil dünyaya verdiği ağırlık göz önüne çıkmıştır. Küçük ya da büyük her şirketin bu alanda yatırımda bulunması gerektiği ise gözlerden kaçmıyor. Şirketlerin büyüme oranları incelenecek olursa da faaliyetlerinin dijital pazarlama ile ne kadar ilişkili olduğu görülebilir. Bu alanda yapılan yatırımlar, büyümenin de en önemli destekçisi olmakta. Son 1 yıl içerisinde bunu çok daha net görebiliyor, şirketlerin artan dijital pazarlama yatırımları ile de gelecek yıllar için öngörüde bulunabiliyoruz. Türkiye’de internet kullanımının nüfusa oranı dahi %46 seviyelerinde ve bu da internet üzerinden alışverişin yaygınlaşmasını kanıtlar niteliktedir. Dijital pazarlama sektörünün gelişiminin gelecek yıllarda  daha fazla gelişme göstermesi için ise yatırımların artması en önemli kriter olacaktır.



Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *