Türkiye’deki 2016 yıllının ilk 6 ay reklam yatırımları açıklandı ! – Ajans Zerlanis

Türkiye’deki 2016 yıllının ilk 6 ay reklam yatırımları açıklandı !

Türkiye’de medya yatırımları, 2016 yılının ilk 6 ayında 3.662 milyon TL’ye ulaştı. Yıl sonuna kadar %10 büyüme öngörülüyor. Reklamcılar Derneği,...

Türkiye’de medya yatırımları, 2016 yılının ilk 6 ayında 3.662 milyon TL’ye ulaştı.

Yıl sonuna kadar %10 büyüme öngörülüyor.

Reklamcılar Derneği, her 6 aylık dönem sonunda hazırladığı Türkiye’deki reklam yatırımları çalışmasının 2016 yılı ilk 6 ay sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre; 2015’in ilk 6 ayına göre sektör %14 büyürken, reklam yatırımları toplamı 3.662 milyon TL’yi buldu. Yatırımların %53.2’sini televizyon, %14.75’ini basın, %22.07’sini dijital, % 6.42’sini açıkhava, % 2.27’sini radyo ve % 1.3’ünü ise sinema reklamları oluşturdu. 2016 yılı sonu için %10’luk bir büyüme öngörülüyor.

2016reklamyatirimlari
2016reklamyatirimlari

 

Dijital reklam yatırımları aynı oranda artmaya devam ediyor
Dijital reklam yatırımları büyümeyi istikrarlı bir şekilde sürdürüyor. 2015 yılı ilk 6 ayında %22 artış gösteren reklam yatırımı bu yıl da aynı oranda artış gösterdi. 2016 yılı ilk 6 ayında dijital reklam yatırımı toplamda 808.21 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamlara display, mobil ve search de dahil. Dijital reklam yatırımlarındaki dağılım içinde mobil %41.78’lik artış ile en dikkat çeken reklam alanı oldu. Dağılımda ikinciği %11.54 ile search uygulamaları, üçüncülüğü ise % 9.11’lik pay ile display uygulamaları aldı.


Gazete ve dergi reklam yatırımlarında kısmi düşüş

2016’in ilk 6 ayında gazetelerin reklam yatırımından aldığı pay düşerken, net reklam gelirinde de %3.3’lük düşüş gerçekleşti. Gazetelerdeki düşüşü %2.37’lik oranla dergiler izledi. Toplam gazete reklamı yatırımı geçen yıl aynı dönemde 508.15 milyon TL iken bu yıl 491.32 milyon TL olarak gerçekleşti. Dergi reklam yatırımı ise geçtiğimiz yıl 50 milyon TL iken bu yılın ilk yarısında 48.82 milyon TL’ye geriledi.

Dünya reklam yatırımlarında %6.5 büyüme bekleniyor
2016 yılı sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının %6,5 büyümesi bekleniyor. Reklam Yatırımının Gayrisafi Yurtiçi Hasıla’ya (GSYH) oranı açısından bakıldığında ise dünya ortalaması binde 75 civarındayken, bu oran Türkiye’de binde 30-35 olarak gerçekleşiyor. Ekonomik kriz yaşanan ülkelerin Reklam Yatırımı/GSYH oranının Türkiye’nin üstünde olduğu görülüyor. 2016 beklentisi ise bu oranın Türkiye için binde 35 olması yönünde.



Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *