İşletmeler İçin Sosyal Medyanın 10 Faydası – Ajans Zerlanis

İşletmeler İçin Sosyal Medyanın 10 Faydası

Bir zamanlar sosyal medya gelip geçici bir moda gibi görülüyordu. “Çocukların” kullandığı ve işletmelerin asla fayda sağlayamayacağı bir yer. Zaman...

İşletmeler İçin Sosyal Medyanın 10 Faydası

Bir zamanlar sosyal medya gelip geçici bir moda gibi görülüyordu. “Çocukların” kullandığı ve işletmelerin asla fayda sağlayamayacağı bir yer. Zaman geçtikçe bu görüşün yanlış olduğu anlaşıldı. Dünya üzerinde 3 milyardan fazla internet kullanıcısı var ve bunlardan 2 milyarı sosyal medya hesabına sahip. Popüler sosyal medya platformları işletmelere müşterileri hakkında değerli veriler sunan ve (çoğunlukla) ücretsiz olarak ulaşılmalarını sağlayan pazarlama devleri haline geldi. Son karar verildi: İşletmeler için sosyal medya kullanımı artık bir seçim meselesi değil.

Sosyal medyanın işletmeniz için nasıl faydalı olacağını merak ediyorsanız daha fazla aramanıza gerek yok. Anahtar noktaları aşağıda sıraladık.

  1. Değerli Müşteri Bilgileri Kazanın

 Sosyal medya, müşterileriniz hakkında gerçek zamanlı olarak büyük oranlarda veriye sahip olmanızı sağlıyor. Her gün 500 milyondan fazla Tweet atılıyor, Facebook’ta 4.5 Beğeni yapılıyor ve Instagram’a 95 milyon fotoğraf yükleniyor. Bu etkileyici rakamların arkasında müşterileriniz hakkında değerli bilgiler hazinesi yatıyor: Kimler, ne severler ve markanız hakkında ne düşünüyorlar.

Günlük aktif etkileşim ve sosyal dinleme sayesinde, alakalı müşteri verilerini toplayabilir ve bu verileri mantıklı işletme kararları almak için kullanabilirsiniz.

  1. Marka Bilinirliği ve Sadakatini Arttırın

Sosyal medyada bir varlığınız olduğunda, müşterilerinizin sizi bulmasını ve bağ kurmasını kolaylaştırıyorsunuz. Müşterilerinizle bu yolla iletişim kurarak akılda kalmanızı ve marka sadakatini sağlamış olursunuz.

  1. Gerçek Zamanlı Sonuçlar Almak İçin Hedefli Reklamlar Oluşturun

 Sosyal Medya Reklamları firmanızın tanıtımını yapmak ve içeriklerinizi daha fazla insana göstermek için uygun fiyatlı çözümler sunuyor. Ayrıca doğru kitleye ulaşabilmeniz için güçlü hedefleme seçenekleri sunuyorlar. Örneğin eğer LinkedIn’de bir reklam yayınlarsanız lokasyon, şirket, iş ünvanı, cinsiyet ve yaşa göre seçim yapma imkanına sahip olacaksınız. Eğer reklam için Facebook’u seçerseniz, lokasyona, demografik özelliklere, ilgi alanlarına, davranışlara ve bağlantılara dayalı olarak seçim yapma şansınız olacak. Sosyal medya reklamlarınızın performansını gerçek zamanlı olarak ölçerek takip edebilirsiniz.

  1. Daha Fazla Dönüşüm Oranı Elde Edin

 Sosyal medya, düzenli iletişim ve zamanında müşteri servisi sayesinde satışları ve müşteri kazanımını arttırıyor. Dünyanın en büyük firmaları sosyal medyanın kitleleri etkileyebilen kişileri bulmada ve yeni satış imkanlarını yakalamada en iyi araç olduğunu belirtiyor. 2015 yılında sosyal medyada var olan ve satış odaklı firmaların %75’i satışlarında ilk 12 ay içerisinde artış gördü.

  1. Zengin Müşteri Deneyimleri Sunun

Sosyal medyada var olmasanız bile, müşterilerinizin çoğu olduğunuzu varsayıyor. Tüketicilerin %67’den fazlası müşteri servisi için artık sosyal medyaya gidiyor. Hızlı cevap süreleri ve 7/24 destek bekliyorlar ve bunu sağlayan firmalar kazançlı çıkıyor.

  1. Web Sitenizin Trafiğini ve Arama Sonuç Sırasını Yükseltin

İşletmeler için sosyal medyanın en büyük faydalarından birisi web sitenizin trafiğini arttırması. Sosyal medya sadece insanların web sitenize gelmesini sağlamıyor, aynı zamanda aldığınız sosyal medya paylaşımına göre arama sonuçlarında çıktığınız seviyeler de artıyor. Örneğin, eğer bu yazıyı okuyan herkes Twitter’da veya Facebook’ta paylaşırsa “işletmeler içni sosyal medya” aramalarında bu yazı daha üst seviyelerde çıkacaktır.

  1. Rakiplerinizin Ne Yaptığını Görün

 Sosyal medya izlemesi sayesinde rakipleriniz hakkında anahtar bilgilere sahip olabilirsiniz. Bu tarz değerli bilgiler onların önüne geçmeniz için stratejik işletme kararları almanızda size faydalı olacaktır. Sosyal medya sitelerinde verdiğiniz hizmetlerle ilgili olarak arama yaparak rakiplerinizin bu konu hakkındaki paylaşımlarını görebilirsiniz. Bu sonuçlara dayalı güncellemeler yaparak işletmenizin ürünlerini, hizmetlerini veya içeriğini geliştirebilirsiniz.

  1. İçerikleri Daha Hızlı ve Kolayca Paylaşın

 Geçmişte, pazarlamacılar olarak içeriklerinin en kısa sürede müşterilere ulaşmasını sağlamak konusunda sıkıntı yaşıyorduk. Sosyal medyanın sayesinde bunu sağlamak için yapmanız gereken tek şey markanızın sosyal medya hesabından paylaşım yapmanız.

  1. Bölgesel Hedefli İçerik

 Bölgesel hedefleme içeriklerinizin lokasyonlarına dayalı olarak spesifik bir grubu hedefleyebilirsiniz. Twitter ve Facebook gibi platformlar kitlenize doğru içerikleri ulaştırmanız konusunda bu araçlara sahipler.

  1. İlişkiler Oluşturun

Sosyal medya sadece şirketinizin satışlarını arttırmak için sürekli ürün tanıtımı yapacağınız bir araç değil, müşterilerinizle ilişkilerinizi zenginleştirmek için de bulunmaz bir imkan. Örneğin, sosyal medya turizm firmalarının gezginlerle iletişim kurmasını sağlıyor, böylece de müşterilerle satışın öncesinde, olduğu anda ve sonrasında iletişim kurulmasını sağlıyorlar. Markalar ve müşteriler arasındaki bu tipten bir iletişim geleneksel reklamcılığın başaramayacağı bir şey.



Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *