Facebook İşletme Sayfaları Tasarım Değişikliği Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey ! – Ajans Zerlanis

Facebook İşletme Sayfaları Tasarım Değişikliği Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey !

Facebook sayfanız yeni tasarım değişikliğine hazır mısınız? Nelerin değiştiğini mi merak ediyorsunuz? Bu makalede size yeni Facebook sayfa değişikliklerine hazır...

Facebook sayfanız yeni tasarım değişikliğine hazır mısınız?

Nelerin değiştiğini mi merak ediyorsunuz?

Bu makalede size yeni Facebook sayfa değişikliklerine hazır olmanız için bilmeniz gerekenleri anlatacağız !

facebook pazarlama

 

Profil Fotoğrafı Hakkında Endişelenmeden Kapak Fotoğrafınızı Tasarlayın

Önceki tasarımda, sayfanızın kapak fotoğrafının üstüne profil fotoğrafı, sayfa ismi, aksiyon butonu, Beğen butonu, mesaj butonu ve ek seçenekler butonu vardı. Ama yeni tasarımla birlikte kapak fotoğrafınızı tüm güzelliğiyle sergileyebilirsiniz.

Artık bu öğeleri düşünerek tasarım yapmak zorunda değilsiniz. Kapak fotoğrafınızı markanızın kendine özgü özelliklerini, ürünlerini veya hizmetlerini sergileyecek şekilde tasarlayabilirsiniz. Facebook yardım sayfası şuan için kapak fotoğraflarınızın boyutlarının masaüstü tarayıcılar için 828×315 pixel, mobil tarayıcılar için ise 640×360 pixel ölçülerinde olması gerektiğini söylüyor.

Bu yüzden, kapak fotoğrafınızın iki formatta da tam anlamıyla görüntülendiğinden emin olmak için hem mobilde hem de masaüstünde denediğinizden emin olun. Bu durum özellikle metin kullandığınızda özellikle önemli çünkü masaüstüne göre ayarlanmış bir görseldeki metinlerin mobilde görülmeme ihtimali var.

yenifacebook2

Bir Eylem Çağrısı Butonu Koyun 

Yeni parlak ve göze çarpan eylem butonu sayesinde insanların Beğen butonundan daha çok bu butona tıklama ihtimalleri var. Bu yüzden, henüz bir eylem butonu eklemediyseniz, eklemek için daha iyi bir zaman olamazdı. Öbür türlü sayfanız bir şey eksikmiş gibi görünecek.

Mobil ve masaüstü versiyonları için farklı eylem butonları oluşturabilirsiniz. Örneğin, eğer istediğiniz buysa mobil versiyonda web sitesi linki yerine direkt arama yapma seçeneğini koyabilirsiniz.

Tüm Sekmelerinizin İçeriği Olduğundan Emin Olun 

Önceden Hakkında gibi sekmeler daha az görülüyordu. Bu yüzden tüm bilgilerin doldurulması çok da büyük bir mesele değildi. Artık sekmelerin tamamı sol tarafta gösterildiği ve ziyaretçiler sayfanızda aşağıya inerken sabit kaldığı için insanların bu sekmelere tıklama olasılıkları daha yüksek.

Bu yüzden, Hakkında sekmesini tamamen doldurduğunuzdan emin olun.

Ayrıca, Fotoğraflar ve Videolar gibi ana sekmelerden kurtulamayacağınız için bu ana sekmelere koyabileceğiniz görsel içerikler hazırlamaya başlamanız gerekiyor. İnsanların markanız, ürünleriniz veya servisleriniz hakkında daha iyi fikir edinebilmesi için en az bir tane videonuz olması gerekiyor.

Güncel içerik olmayan Etkinlikler gibi sekmeleri de kaldırmak isteyebilirsiniz. Bu sayede, insanlar alakalı içerik olmayan sekmelere tıklamamış olurlar. Bu durum oluşturmuş olduğunuz ek sekmeler için de geçerli.

Hazır lafı açılmışken…

Ek Sekmeler Oluşturun 

Eski tasarımda sadece 4 sekme görünür haldeydi ve geri kalanlar Daha Fazla sekmesine tıklanarak görülebiliyordu. Sayfa ve Hakkında sekmeleri sabit olduğu için sadece 2 tane ek sekme koyma imkanı vardı.

Bu yüzden daha fazla ek sekme eklediğiniz zaman bu sekmelerin hepsi Daha Fazla seçeneği altında görüntüleniyordu. Ama, yeni tasarımla birlikte ek sekmelerinizin tamamı sol tarafta her zaman görünür hale geldi.

Şimdi, bu ek sekmeler ziyaretçiler sayfanızda aşağıya indiği zaman bile sabit olarak kalıyorlar. Böylece istedikleri zaman buradaki sekmelerden birine tıklayabilirler. Bu yüzden, eğer eklemek istediğiniz ek sekmeler varsa, şimdi tam zamanı!

Bu sekmelerde web sitenize veya diğer sosyal medya hesaplarınıza giden linkler kullanabilirsiniz.

Sonuç 

Buradan sonrası için hedefiniz Facebook pazarlama stratejinize her zamanki gibi devam edebilirsiniz. Hedef kitlenizi çeken ve etkileşim yapmalarını sağlayan farklı içerikler yapmaya devam edin. Facebook’un en son özellikleri olan Notlar’ı ve Canlı Yayınları kullanın. Hedef kitlenize daha fazla ulaşmak için Facebook reklamlarını kullanın.

Ayşegül TURŞUCU
Ayşegül TURŞUCU


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *