Facebook İfadeleri İşletme Sayfanıza Nasıl Yardımcı Olacak? – Ajans Zerlanis

Facebook İfadeleri İşletme Sayfanıza Nasıl Yardımcı Olacak?

  Geçtiğimiz şubat ayında Facebook İfadeler kullanıma sunuldu. Bunlar kullanıcıların bir gönderi hakkında nasıl hissettiklerini daha iyi gösterebilmeleri için geliştirilen 6 farklı...

Facebook İfadeleri İşletme Sayfanıza Nasıl Yardımcı Olacak?

 

Geçtiğimiz şubat ayında Facebook İfadeler kullanıma sunuldu. Bunlar kullanıcıların bir gönderi hakkında nasıl hissettiklerini daha iyi gösterebilmeleri için geliştirilen 6 farklı ruh halini temsil eden ifadeler. Sadece alışkın olduğumuz Beğen düğmesi yerine aralarından seçim yapmamız için çeşitli ifadeler verildi. Facebook İfadeler kullanıcıların, aşk, kahkaha, şaşırma, üzüntü veya kızgınlık gibi duygularını herhangi bir yorum yazmalarına gerek kalmadan belirtmelerini sağlıyor.Bu makalede, size İfadeler’in işletmeniz için nasıl faydalı olabileceğini anlatacağım.

Facebook İfadeler Nasıl Kullanılır?

Açıkça görülüyor ki insanlar bu düğmeleri kullanmak için uzun süredir bekliyordu ve bu yeni eklentilere verilen tepkileri incelemek oldukça ilginç bir deneyimdi. Bazı kullanıcıların ilk tepkileri “nasıl kullanabilirim” veya “cep telefonumda seçeneği göremiyorum” oldu.

Masaüstü versiyonda, Beğen düğmesinin üstüne gelmeniz gerekiyor ve bir iki saniye beklediğinizde karşınıza çıkıyorlar. Mouse imlecini bir simgenin üzerine getirdiğinizde üzerinde ne anlama geldiği görünüyor.

Mobilde ise, parmağınızı Beğen düğmesi üzerinde basılı tutarsanız yine bir iki saniye sonra diğer ifadeler görülüyor. Parmağınızı kaldırmadan ifadelerin üzerinde gezdirerek seçmek istediğinize gelince bırakmanız gerekiyor. Ayrıca mobil versiyondaki ifadeler animasyonlu bir tasarıma sahip.

Eğer Facebook’un çok eski bir versiyonunu kullanmıyorsanız bu özellik cep telefonunuzda da aktif olmalı.

Aklınızda bulunsun, bu özellik sadece asıl gönderiye ifade bırakmak için kullanılabiliyor. Yani o gönderinin altındaki yorumlara eskiden olduğu gibi sadece beğeni bırakabiliyorsunuz. Ayrıca he gönderi için sadece bir ifade bırakabilirsiniz. Örneğin hem şaşırma hem de aşk ifadesini bir gönderide aynı anda kullanamazsınız.

İfadeler Pazarlamacılar İçin Ne İfade Ediyor.?

Pazarlamacıların bu yeni Facebook özelliğine tepkileri biraz daha farklı. Bunların en önemlilerinden birisi yayınladıkları gönderilerin okuyucuların haber akışındaki görünümleriyle ilgili kaygılar.

Önemli olan tepki, yorumlar ve paylaşma yayınlamadan ne kadar sonra ne kadar hızla gerçekleşiyor. Bu Facebook’un değişen algoritmasının etkisiyle de eskisinden biraz daha farklı bir şekilde çalışıyor. Artık gönderileriniz aldıkları ifadelere dayalı olarak kullanıcılara daha sık veya daha az gösteriliyor.

Örneğin diyelim ki bir arkadaşınız depresif bir dönemden geçiyor ve üzüntüsünü Facebook durumunu güncelleyerek duyurdu. Bu gönderi otomatik olarak çok fazla “Üzgün” ifadesi alacaktır. Başka bir arkadaşınız da düğün fotoğraflarını paylaşıyor ve “Neşeli” veya “Aşk” ifadelerini alıyor ama depresif arkadaşınızın aldığı hızda bir ifade verme hızı yok. Bu durumda Facebook üzgün gönderiyi daha fazla ön plana çıkaracaktır. Bunun nedeni ise Facebook Algoritmasının her zaman olduğu gibi daha fazla dikkat çeken ve kullanıcılardan iyi veya kötü olsun bir reaksiyon alan gönderileri daha fazla ön plana çıkarma eğiliminden kaynaklanıyor. Eğer gönderilere genellikle “Kahkaha” veya “Şaşırma” ifadesi bırakırsanız Haber Kaynağı’nda bu tarzdan ifadelerin bırakıldığı gönderileri daha çok görürsünüz.

İfadeler İşletme Sayfanızı Nasıl Etkileyecek?

İster Sayfa Yöneticisi olun, ister Hayran bir sayfaya giderek her bir gönderiye hangi hangi ifadenin bırakıldığını görebilirsiniz.

Hangi ifadenin üzerine gelirseniz Facebook size o gönderiye o ifadenin ne kadar bırakıldığını ve kimlerin bıraktığını gösterecektir. Bu pazarlamacılar için faydalı çünkü bir rakibinizin sayfasına giderek gönderilerinin nasıl etkileşim aldığını görebilirsiniz. Bu bilgiyle, sevilen gönderilere benzer içerikler hazırlayabilirsiniz, çünkü hedef kitlenizin ne tarz gönderilere tepki verdiğini görebiliyorsunuz.

İfadeler Anlitiklerinizi Nasıl Etkileyecek?

Eğer bir sayfa yöneticisi iseniz, Insights sayfasında sayfa gönderilerinize bırakılan her ifadeyi ve hangi gönderiye ne kadar bırakıldığını görebilirsiniz. Sadece adetini görmek istediğiniz gönderiye tıklamanız yeterli.

Bu özellik hayranlarınızın farklı içeriklere nasıl reaksiyon verdiğini görerek iyi etkileşim alan türleri daha fazla ön plana çıkarmanız için değerli bilgiler sağlayacak. Bilindiği gibi Facebook geri bildirimlerinin dikkate alınması müşteri memnuniyetinin en üst düzeye çıkarılması için oldukça önemli.

Facebook İfadeler eklenmesi ile birlikte kullanıcıların en çok etkileşim yaptığı tür oldu. Hatta ifadelerle ilgili gönderiler bile yine bu ifadeler kullanılarak yüksek değerli etkileşimler aldı. Bu yorumlardan bazıları “Üzgün ifadesini kullanmaya çok fazla ihtiyaç duymuyorum”dan “Keşke ‘Beğenme Butonu’ da koysalardı” gibiydi. Konuşma nereye giderse gitsin, Facebook bu ifadelerin kullanıcıları tarafından nasıl kullanıldığı konusunda değerli bilgiler elde edecek. Ve bu geri bildirimler sonucunda neler geliştirecekleri de ayrıca merak konusu.

Ayşegül TURŞUCU
Ayşegül TURŞUCU


Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *